برگزاری مسابقه و قرعه کشی در اینستاگرام چه فایده ای دارد؟

در ابتدا بخاطر وقت و انرژی که برای مطالعه این مطالب می گذارید بی نهایت سپاسگزاریم، همچنین لازم است به شما تبریک بگوییم، چرا که شما با بررسی و جستجوی این دسته مطالب قصد بهبود کسب و کار خود و استفاده از روش های نوین بازاریابی را دارید.

این نشان می دهد که شما جزء نخبگان و فرهیختگان جامعه ما هستید و ما به داشتن دوستانی مانند شما افتخار می کنیم.

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی روش ارتباط افراد و شرکت ها نیز، با یکدیگر دگرگون شده و برقراری تماس خیلی سریعتر و برخط تر شده است.

در حال حاضر یکی از جامع ترین، پرکاربردترین و موثرترین شبکه های اجتماعی دوران ما اپلیکیشن اینستاگرام instagram است.

اکثر افراد جامعه (شامل خود ما، خانواده، دوستان و اطرافیانمان) از زمانی که از خواب بیدار شده، تا زمانی که به رخت خواب می رویم به طور میانگین بیش از 45 دقیقه زمان در اینستاگرام برای چک کردن نیوزفید اینستاگرام، اکسپلورر اینستاگرام و یا ارسال دایرکت و قراردادن پست در اینستاگرام وقت صرف می کنیم.

طبق آخرین آمار، در ایران حدود 40 میلیون نفر( حداقل تا تاریخ انتشار این مطلب و شاید بیش از نیمی از جمعیت ایران) در شبکه اجتماعی اینستاگرام عضو هستند و به طور روزانه آنرا چک می کنند.

 

بگذارید یک مثال جالب از قدرت اینستاگرام برای شما بزنم:

حتما در خیابان افراد تراکت پخش کن را دیده اید که تراکت های تبلیغاتی توضیع می کنند و احتمالا خود شما هم با این عزیزان زحمت کش رو به رو شده اید.

بزارید رک باشیم از هر 10 نفر شاید 3 یا 4 نفر (حدودی) خواهان خدمات ارائه شده در تراکت باشند و آنرا بگیرند(بعضی افراد هم به دلایل دیگر تراکت را می گیرند و جا دارد از آن تشکر ویژه کنیم).

این نوع تبلیغ اثر خیلی کمی دارد و اگر نگوییم منسوخ شده باید بگوییم از بازدهی کمی برخوردار است.

 

قدرت اینستاگرام(بازی عوض می شود!!):

اما در اینستاگرام با توجه به وقت زیادی که افراد در آن می گذرانند، این خود افراد هستند که اکثرا به سراغتان می آیند و پُست های Post شما را مرور و اگر در این بین، پیج اینستاگرام و خدمات شما مورد نیازشان بوده و از رنگ و لعاب خوبی هم برخوردار باشد، آنها را جذب می کند.

انسان ذاتا کمال گرا و در پی سود و منفعت در هر چیزی است، کافیست تا خدمات و یا محصولاتی که برای فروش در اینستاگرامتان می گذارید را در غالب تخفیفات ویژه یا فروش ویژه و شاید از همه مهمتر برگزاری مسابقه اینستاگرامی مطرح کنید تا این شور و هیجان را برای رسیدن به منفعت در مشتریان قدیم و مشتریان بالقوه ایجاد و چند برابر کرده، باعث فروش چند برابری در محصولات و خدمات خود بشوید.

البته رسیدن به فروش زیاد مستلزم برنامه ریزی قبلی و هدف گذاری صحیح و تحلیل مشتریان و ایجاد کمپین های تبلیغاتی موثر است که این خود می طلبد از افرادی که در امر تبلیغات، برگزاری مسابقه های اینستاگرامی و یا قرعه کشی های اینستاگرامی سر رشته و سابقه موثر و خوب دارند استفاده کنید.

چند نمونه از مسابقه های اینستاگرامی را ببینید

نمونه مسابقه اینستاگرامی پیج دیجی استایل

https://www.instagram.com/p/Bspw5xol-wv/

نمونه مسابقه اینستاگرامی پیج صدف بیوتی

https://www.instagram.com/p/BqVRVnJhm56/

نمونه مسابقه اینستاگرامی پیج دیجی‌کالا

https://www.instagram.com/p/B1_cY9lHsiN/

برای دریافت نرم افزار قرعه کشی سیستمی و اینستاگرامی با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن :

۰۲۱۵۵۹۶۹۶۱۷

همراه:

۰۹۱۲۲۲۶۳۸۱۹

روش برگزاری مسابقه و قرعه کشی در اینستاگرام چگونه است؟

برگزاری مسابقه در اینستاگرام روش های ابتکاری و مختلفی دارد اما غالبا افراد و شرکت ها از روش های زیر استفاده می کنند:

  • یکی از بهترین و پراستفاده ترین روش مسابقه در اینستاگرام، قراردادن کامنت از سوی شرکت کننده در مسابقه زیر پست بخصوص اینستاگرام تا یک تارخ مشخص است، و پیج برگزار کننده مسابقه از شرکت کننده گان می خواهند مثلا از تعداد مشخصی منشن mention (برای شروع مثلا از 7تا (بعضی ها به منشن کردن، تگ کردن می گویند)) زیر آن پست کامنت comment کنند که معمولا شرکت کنندگان برای بالا بردن شانس برنده شدن خود، افراد خانواده، دوستان، آشنایان و بعضا افرادی را هم که نمی شناسند منشن کرده و بدین شکل در مسابقه شرکت می کنند.
  • روش دوم مسابقه اینستاگرامی که خیلی هم رایج هست بدین صورت است که پیج برگزار کننده قرعه کشی در یک پست سوالی را مطرح می کند(معمولا تصویری و در بیشتر مواقع یه جور تست هوش است) و از شرکت کننده گان میخواهد زیر همان پست جواب هایشان را کامنت کنند و در نهایت از بین کامنت های صحیح(جواب های درست) قرعه کشی و برنده را اعلام می کنند.
  • روش بعدی مسابقه گذاشتن شرط فالوو کردن پیج برگزار کننده مسابقه است و صاحبین پیج از شرکت کنندگان می خواهند به غیر از فالوو کردن پیجشان یک پست بخصوص را نیز لایک کنند و نهایتا افرادی که پیج مورد نظر را هم فالوو کرده و هم آن پست بخصوص را لایک کرده اند در قرعه کشی شرکت داده می شوند و از بین آنها قرعه کشی و برنده را اعلام می کنند.
  • روش بعدی قراردادن آزمون quiz و تست به صورت سوال و قراردادن پاسخ های چند گزینه ای در استوری می باشد که در آخر کار پیج برگزار کننده مسابقه نتایج و برندگان را اعلام می کند.
  • روش بعدی این است که پیج برگزار کننده مسابقه از فالوورهایش می خواهد که پست و یا استوری story  مشخصی را که برگزار کننده مسابقه تعیین می کند را در استوری پیج خودشان به اصطلاح شات shot کند که منظور از شات کردن همان قرار دادن عکس پست یا استوری در پیج شرکت کننده توسط خودش است و در نهایت در بین افراد واجد شرایط قرعه کشی انجام و برنده اعلام می شود.
  • روش های ابتکاری دیگری هم وجود دارند، اما روش های بالا پراستفاده ترین روش های برگزاری مسابقه در اینستاگرام تا زمان انتشار این نوشته هستند.

ابزارهای برگزاری مسابقه و قرعه کشی در اینستاگرام چیست؟

بعد از انتخاب روش های بالا برای انجام مسابقه در پیج اینستاگرامتان و برگزاری مسابقه بین فالوورها و شرکت کنندگان پیج تان، احتیاج خواهید داشت تا مطالب نوشته شده زیر پست مورد نظر توسط شرکت کنندگان را که شامل: کامنت ها، منشن ها، پاسخ های صحیح، لایک ها و… می باشد را استخراج و اصطلاحا واکشی کنید.

مراحل اجرای آن به شرح زیر است:

  1. واکشی اطلاعات توسط ابزار استخراج اطلاعات از پست های اینستاگرامی و از پست مشخص شده جهت قرعه کشی.
  2. دسته بندی اطلاعات واکشی شده مثل حذف تکراری ها، حذف پاسخ های نادرست، تعداد منشن هر فرد و …
  3. اجرای قرعه کشی کامنت ها تـوسط ابزار قرعه کشی آنلاین موجــود در بــازار و یا بـوسیـــله نرم افزار قرعه کشی سیستمی.
  4. تهیه فیلم قرعه کشی، قراردادن فیلم تهیه شده از قرعه کشی(یا لیستی از برنده یا برندگان) و نمایش نام برندگان در استوری و پست، و تقدیر و تحویل جوایز به برنده گان.

برای دریافت نرم افزار قرعه کشی سیستمی و اینستاگرامی با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن :

۰۲۱۵۵۹۶۹۶۱۷

همراه:

۰۹۱۲۲۲۶۳۸۱۹

ارائه خدمات و محصول با کیفیت، همچنین انجام صحیح و اصولی مراحل بالا، می تواند فواید زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

  • استقبال خوب از پیجتان در محیط اینستاگرام و تبلیغات دهان به دهان از سوی فالوورهای قدیمی به افراد جدید و دادن دایرکت های مسابقه به دیگر دوستانشان.
  • نتیجه مرحله بالا این است که فالوورهای بسیار زیاد و جدیدی به پیجتان اضافه می شود.
  • فالوور جدید مشتری بالقوه است و می توایند آن را به مشتری بالفعل و واقعی تبدیل کنید.
  • نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما یا Instagram Engagement Rate  بالا می رود.
  • بالا رفتن نرخ تعامل پیج، page شما را در معرض بیشتر دیده شدن در اکسپلورر اینستاگرام instagram explorer قرار می دهد.
  • بیشتر دیده شدن در اینستاگرام = جذب فالوور بیشتر= فروش و درآمد بیشتر.

امیدواریم با آموزش های داده شده بتوانید هر روز خدمات بهتر و شایسته تری به مشتریانتان ارائه دهید و در کسب و کار خود به موفقیت های چشمگیری برسید، شاد و پیروز باشید

به این مطلب، از 1 تا 5 چه نمره ای می دهید؟
[ratings]

برای دریافت نرم افزار قرعه کشی سیستمی و اینستاگرامی با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن :

۰۲۱۵۵۹۶۹۶۱۷

همراه:

۰۹۱۲۲۲۶۳۸۱۹